Så anmäler du din skada
Skadereglering som skapar trygghet
Som ett naturligt steg i vår integration med Gjensidigekoncernen kommer vi under 2024 succesivt att förflytta vår nuvarande externa skadereglering till vårt moderbolag Gjensidige Sverige. Övergången kommer att ske i flera steg för att säkerställa en trygg övergång. Vår befintliga part för skadereglering, skadespecialisterna Sedgwick, kommer tills vidare att hantera och slutreglera alla redan pågående ärenden.
Frågor om ny eller pågående skada?
Alla ärenden och frågor som rör anmälan av skada eller frågor om pågående skadeärenden hanteras av vår respektive part för skadereglering. Läs nedan om vad som gäller för respektive försäkringskategori.
Skadeanmälan Person
Fr om 2024-04-15 tar Gjensidige Försäkring hand om alla nyanmälda skador avseende våra personriskprodukter. Skador som anmäls 2024-04-15 eller senare skall anmälas till Gjensidige via anvisade skadeanmälningsblanketter. Pågående skador anmälda före detta datum hanteras av Sedgwick. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.
Sjukvårdsförsäkring – Tidsbokning och rådgivning
Du som är sjukvårdsförsäkrad och vill boka läkartid eller önskar sjukvårdsrådgivning ska kontakta vår vårdplanering. Vårdplaneringen bemannas av legitimerade sjuksköterskor som hjälper dig att få rätt vård i rätt tid. När du anmält ditt ärende hos vårdplaneringen behöver du inte göra någon särskild skadeanmälan, utan följer de instruktioner som du får genom vårdplaneringen.
Alivia Cancervårdsförsäkring
Du som har en Alivia cancervårdsförsäkring och vill anmäla en skada kan kontakta Alivia på telefonnummer 08-517 138 00. Telefonen bemannas helgfri vardag mellan kl 8.00-16.00 samt dag före helgdag mellan kl 8.00-12.00. Telefonen bemannas av legitimerade sjuksköterskor som hjälper dig vidare i ditt ärende.
Skadeanmälan Företag eller Fastighet
Fr o m 2024-06-17 tar Gjensidige Försäkring hand om alla nyanmälda skador. Anmälan görs på Gjensidiges hemsida via digitalt skadeanmälningsformulär (se länk). Skadeanmälan Företag eller Fastighet
Pågående företags- eller fastighetsförsäkrings skador hanteras fortsatt via Sedgwick Sverige AB.
Skadeanmälan Tjänstereseförsäkring
Fr om 2024-01-01 är Gouda vår samarbetspartner när det gäller tjänstereseförsäkring. Skador avseende denna försäkring anmäls och hanteras av Gouda. Kontakta Gouda för att anmäla skada.
Försäkringar som förnyats före 2024-01-01 har Chubb som tjänstereseleverantör och kommer behålla denna till nästkommande förfallodag. Skadeanmälan görs direkt till Chubb via blanketten Skadeanmälan Tjänsteresa
Boka läkartid och rådgivning
Kontakta vårdplaneringen när du behöver boka tid för vård eller önskar sjukvårdsrådgivning.
Vårdplaneringen har
öppet kl: 8-17.
Allmänna frågor om ditt försäkringsskydd?
Om du har allmänna frågor som rör din försäkring såsom omfattning, villkor samt vilka typer av skadehändelser din försäkring förväntas ersätta, rekommenderar vi att du i första hand kontaktar din försäkringsförmedlare eller gruppföreträdare. Din förmedlare kan ge dig svar på generella frågor om din försäkring och hjälpa dig med eventuella ändringar eller uppdateringar.
Skadeanmälan steg för steg
- Välj relevant skadeanmälningsblankett för ditt ärende
- Fyll i och underteckna blanketten
- Bifoga eventuella kompletteringar såsom polisanmälan, intyg etc.
- Maila handlingarna till skaderegleringen enligt kontaktinfo nedan
- Besked inom 7 dagar från det att kompletta handlingar inkommit
Kontakt vid skador
Här hittar du alla kontaktuppgifter du behöver för att kunna göra din skadeanmälan.
Sak: info@se.sedgwick.com
Person: personskador@se.sedgwick.com
Sjukvård:
sjukvardsskador@se.sedgwick.com
0771-614 614
Akuta skador på egendom eller fastighet utanför kontorstid
Tjänstereseförsäkring fr om 240101